středa 14. června 2017

mýdlobraní


Už to začíná, dnes poslední kroužek z keramiky, tak holky nesou místo kytičky mýdlo na vysušené ruce keramiček :-)
Mýdlová várka jako dárečky na konec školního roku.
Baví mě ty kombinace stále víc a víc.


Dvoubarevné mýdlo ranní rozbřesk. V tmavé části je aktivní uhlí z kokosových ořechů.  Ve spodní je modrý jíl, který detoxikuje a revitalizuje pokožku. V mýdle je sušená levandule a esence z ní.


Levandulové s modrým jílem a s levandulovou esencí.


Rozmarýnové mýdlo s troškou modrého jílu na získání zelenkavého tónu a s esencí máty a levandule.


Šípkové mýdlo s heřmánkem a esencí z pomerančů.


Bylinkové mýdlo dobromysl.
 Je louhované v odvaru z dobromysli a sušená dobromysl je i přidaná do stopy + esence.


peeelinkové kávové mýdlo


Čistící černé mýdlo s aktivním uhlím. Aktivní uhlí z kokosových ořechů pomáhá problematické pokožce s ekzémy, akné a lupénkou, díky přírodním olejům a 5% přetučnění zjemňuje a promašťuje pokožku.


Hřebíčkové mýdlo s červeným jílem a trochou kávy. Přírodní červený jíl je sušený na slunci a pomáhá unavené pokožce detoxikovat a revitalizovat. Má uklidňující účinky a pomáhá na záněty kůže.


Domácí kosmetice zdar.
Mějte krásný den a já už pro vás brzy chystám další dárečky. Když už ten Ježíšek jednou přiletěl, tak ho pozdržím :-)

33 komentářů:

  1. Je to nádhera - ta mýdla! Pustila jsem se do ledasčeho, ale do výroby mýdel ne. A asi to tak zůstane.
    Ale líbí se mi to moc.
    Krásný den !
    Hanka z Podkrkonoší

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Haní, ale ještě třeba přijde čas mýdlaření:-)

      Vymazat
  2. Krasne,take se o mydla pokousim a také jimi budu obdarovavat ucitelky:),pekny den. M.

    OdpovědětVymazat
  3. Monika,
    mydlá sú úchvatné, milujem mydlá, ale na ich výrobu by som si netrúfla, máš môj obdiv.
    Nám by sa veru zišlo to mydielko na ekzémy môjmu malému, zatiaľ nám nič nezabralo :-(
    Prajem pekný deň,
    A.

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím na kopeček, stále nechápu jak můžete mít z jedné dávky několik druhů mýdel..(několik hrnců,několik forem..??)Díky za inspiraci a hezký červen..Zdraví Ája z kopečků

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nene, jeden druh mýdla = jedna krabice. Každý den jeden druh v jednom hrnci a jedné krabici.

      Vymazat
  5. Tak to je krása a voní to až k nám :-) Na výrobu si netroufám, o to víc obdivuju.

    OdpovědětVymazat
  6. Moniko,to je výběr!Také mě by se hodilo mýdlo na atopický ekzém pro syna a pro dceru na pubertu;-D.Ale vážněji,už mám poslední mýdlo od tebe,je možné objednat další zásoby? Krásnou voňavou středu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jojo, napiš mi, mám pár navíc:-)

      Vymazat
  7. Dobrý den, Moniko, mohla byste nám prosím někdy zdokumentovat výrobu mýdel? Recept a postup na samotnou výrobu jsem tu už několikrát zahlédla a úspěšně podle nich mýdlo udělala, ale zajímalo by mě, co děláte pak - do jakých forem lejete, jak krájíte, kdy razítkujete, kde necháváte zrát.. Já vždy jako formu použila krabici od bot vystlanou alobalem, ale po nakrájení a razítkování mýdla nikdy nevypadala tak dobře, jako ta Vaše. Buďto se mi krájením zmáčkly hrany nebo mi díky přidaným bylinkám nešel udělat řez čistý, ale zůstal takový střapatý nebo se mi lepilo k razítku (mám udělané z modelovací hmoty) nebo mi na mýdle zůstal takový bílý šlem.. Za rady ohledně "co potom" bych byla velmi vděčná :) Děkuji a zdravím, Monika H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mončo,alobal je nevhodný,reaguje s mýdlovou hmotou, lepší je vystlat krabici papírem na pečení. Bílý povlak je vysražena soda, vzniká při přístupu vzduchu v prvních hodinách,měla byste krabici zadělat a nenakukovat (což je skoro nemožné, vím). Krájet a razítko ať nemusíte hned po vyklopení,pokud je mýdlo příliš měkké,že se deformuje. Ivča

      Vymazat
    2. Razitkovat

      Vymazat
    3. Moní, v prvních příspěvcích o mýdlech je i dokumentace, jak na to. Nejlepší je na zrání dřevěná krabice vystlaná pačícím papírem nebo mikroten. sáčkem. Záleží na receptu mýdla. Někdy razítkuji hned po 24h, jindy nechám nakrájená mýdla stát ještě 20 h a potom razítkuji. Třapaté konce, chce to po každém nakrojení nůž očistit :-) Bílý šlem není na závadu, pokud se nelíbí, stačí odškrábnout nožem.
      hezký den,
      monika

      Vymazat
  8. Nádhera! Tiše obdivuju a závidím:), já bych si na výrobu netroufla.

    OdpovědětVymazat
  9. Úplně mi to tu voní přes monitor!

    OdpovědětVymazat
  10. Nahlížím sem každý den a vždycky se potěším a Vašimi mýdly dvojnásob. Dělám si také mýdla a ráda se tady inspiruji. To potěšení, když se mydlím a zkouším, jaká je pěna, jestli voním a jsem hebká, to je prostě odměna. Moc Vám fandím, Hanka

    OdpovědětVymazat
  11. Nemám slov na tu krásu,před dvaceti lety jsem taky pár mýdel udělala.Dnes už bych si netroufla i když čas mám.Alibabka

    OdpovědětVymazat
  12. Dobrý večer,Moničko. Jste úžasná, obdivuji co všechno stihnete.U mě to bylo taky tak,ale už je mi 66let a jsem pomalejší.Dnes ráno jsme byli s manželem na samozběru jahod, nazbírali jsme 11kg a teď jsme skončili se spracováním.Pro vnoučata dřeň, zamrazili celé jahody a teď jsem dodělala džem a jsem vyřízená i když to dělám ráda.Mějte se krásně.Martina

    .

    .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíte, a to jsem letos měla v plánu a nevypadá, že bychom šli trhat. Nemyslím si, že toho stíhám vedle druhých více. To dělají ty fotky. Kdyby si každý nafotil, co toho za týden stihne, vypadalo by to stejně a u někoho daleko pilněji.

      Vymazat
  13. Moni, mýdla jsou stále dokonalejší a voní až k nám. :o) Obdivuji Tvé tvoření.
    Přeji krásné léto.

    OdpovědětVymazat
  14. Krása střídá nádheru. Moni kolik dáváte prosím modrého jílu na 1 dávku, aby bylo mýdlo tak krásně modré? zrovna tento týden jsem dělala také levandulové s mdrým jílem a sypala tak od oka (asi 2 lžíce) a vůbec modré nevyšlo:-(.Zdravím na Kopeček Markéta

    OdpovědětVymazat
  15. Moni, to je krása :-) Krásné sluníčkové dny.P.

    OdpovědětVymazat
  16. Děkuji vám takto souhrnně za slova pochvaly- jste milé.

    OdpovědětVymazat
  17. Moc zdravím na kopeček, můžu se zeptat jak máte velkou formu na mýdlo?Díky za vaše inspirace a ať zvládnete
    konec školního roku!!!!Ája

    OdpovědětVymazat
  18. Krásné mýdla,určitě udělají obrovskou radost.

    OdpovědětVymazat
  19. Moc zdravím na kopeček, můžu se zeptat jak máte velkou formu na mýdlo?Díky za vaše inspirace a ať zvládnete
    konec školního roku!!!!Ája

    OdpovědětVymazat
  20. Dobrý den, mýdla jsou nádherná. A ty kombinace úžasné. Chtěla bych se prosím zeptat, pokud dáváte mýdla jako dárek, balite do celofanoveho sáčku? Nevadí to? Nebo jak ti prosím řešíte, aby to hezky vypadalo. Děkuji a přeji hezké letní dny. Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, třeba do celofánu s přírodní mašlí. Nebo větší množství do košíku a ten potom zabalím do celofánu. Nebo do šifonových sáčků.

      Vymazat
    2. Moc děkuji za odpověď.

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥